آخرین اخبار

آیت‌الله حسینی: موانع اداری در کهگیلویه و بویراحمد گریه‌آور است

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این وضعیت سیستم اداری استان ما گریه آور است.

اشتراک گذاری
30 دی 1402
کد مطلب : 11311

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج؛ آیت الله سید نصیر حسینی در مجمع عالی بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طرح‌های بسیار خوبی در زمینه تکثیر جمعیت و اشتغال و تولید امروز توسط بسیجیان نخبه استان ارائه شد که لازم است مسئولان این طرح‌ها را در حوزه اداری به تصویب رسانده و اجرایی کنند.

به گزارش فارس؛ اما بخش زیادی از اظهارات نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به انتقاد از عملکرد دستگاه‌های استان در زمینه حمایت از طرح‌ها اختصاص داده شد که آیت الله حسینی گفت: طرحی که روی کاغذ بماند مشکلی را حل نمی‌کند ظرفیت‌های خوبی در استان داریم اما از آن استفاده نمی‌شود باید روی همین موضوع کار کنیم و پژوهش شود که چرا در استان کارها پیش نمی‌روند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اخلال در کارها و پیش نرفتن آنها در استان مربوط به بخش دولتی است گفت: وقتی خود ادارات مانع تراشی می‌کنند چه باید گفت در حالی که طرح‌ها در استان‌های دیگر به راحتی اجرا می‌شوند و موانع را برمی‌دارند اما در استان ما جلوی هر کاری یک تابلوی ایست گذاشته شده است! و منابع طبیعی هم که اجازه کار نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از استان کهگیلویه و بویراحمد کوه و جنگل است گفت: دشت هم که نداریم جایی را هم که می‌شود مانع تراشی می‌کنند.

آیت الله حسینی ادامه داد: دیده‌ایم و شنیده‌ایم که یک سرمایه‌گذار به استان می‌آید و هم مردم و هم دستگاه‌های دولتی برای آنها مانع تراشی می‌کنند باید دو یا سه سال بمانند تا طرحی اجرا شود اما همان طرح را در استان دیگر ظرف مدت سه ماه اجرایی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه با طرح این سوال که مردم را می‌شود ارشاد کرد اما مسئولان را چه باید کرد؟ یادآور شد: برای نمونه می‌خواهیم در همین یاسوج یک حوزه علمیه بسازیم شهری که فقط یک حوزه علمیه با یک ساختمان فرسوده دارد و بچه‌های هیچ کدام از شما در چنین جایی درس نمی‌خوانند و یک ساعت تحمل آن را ندارند.

امام جمعه یاسوج گفت: ۵ سال گفتیم اما زمینی مناسب ندادند و معرفی نکردند تا اینکه خودمان به دنبال آن رفتیم و زمینی پیدا کردیم اما هزار مانع و پاسکاری بر سر راه آن قرار دادند، این وضعیت سیستم اداری استان ما گریه آور است.

وی با بیان اینکه می‌خواهند پولی را برای یک طرح بدهند اما هزار ادا و بهانه در می‌آورند تا آن را بدهند گفت: وضعیت عجیب و غریبی داریم این یک مرض مسری است که همه ما را گرفته چرا نباید موانع را از پیش پا برداریم بعضی کارها را هم به پیمانکاران می‌دهیم برای مثال یک کاری که ۱۰۰ میلیون تومان است ۴۰ میلیون تومان آن باید برای پیمانکار برود پس چقدر باقی می‌ماند؟.

حسینی با بیان اینکه خداوند منابع و معادن بسیاری برای ما گذاشته اما خودمان نمی‌خواهیم که مشکلات حل شود گفت: از ماست که بر ماست!.

حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه باید ایده‌های بسیجیان عملیاتی شود گفت: مسئولان هم جرات داشته باشند و موانع اداری را بردارند و مردم هم باید کمک کنند انقلاب در طول ۴۴ سال در مقابل تحریم‌ها و هجمه‌ها ایستاده است ما هم باید برای آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اگر در کارها اشکال تراشی کنیم سرنوشتمان به بدی تغییر خواهد کرد گفت تا الان که ظاهرا نمی‌خواهیم خوب عمل کنیم ظرفیت‌های خوبی داریم اما بی‌توجه به آنها هستیم اگر درک درستی داشتیم با ۱۰ درصد آب‌های کشور و ۲۵ درصد نفت صادراتی ایران و این همه جنگل و کوه و منابع وضعیت بهتری داشتیم اما خودمان تنبلی می‌کنیم که بخشی از آن هم به حوزه فرهنگ برمی‌گردد.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =